0 flessen

Veelgestelde vragen (FAQ)

Op deze pagina hebben wij de meest voorkomende vragen samengevat, zodat je snel antwoord kunt vinden op je vraag. Mocht je een vraag hebben die er niet tussen staat, vul dan het contactformulier in op de contactpagina.
 

 

Algemeen

Hoe ligt jullie bieren opgeslagen?
Het bier ligt opgeslagen in een pikdonker magazijn waar de temperatuur constant op 11 graden wordt gehouden.
Het is belangrijk dat bier op een constante temperatuur wordt bewaard waar zo min mogelijk schommelingen in de temperatuur zijn. Daarnaast is zonlicht funest voor de kwaliteit van het bier. Misschien heb je zelf ook wel eens een krat bier te lang in de zon laten staan, dan merk je al snel dat het daarna niet meer hetzelfde proeft. Om deze reden hebben wij al ons bier opgeslagen in een geisoleerde loods zonder ramen en lampen. Op twee momenten per dag betreden wij de loods en verzamelen wij alle bestellingen. Buiten deze twee bezoeken wordt het bier op een constante temperatuur in het donker opgeslagen.

Hoe lang bestaan jullie al?
Wij bestaan al sinds september 2014.

Bestellen

Zijn de prijzen inclusief Statiegeld en BTW
De prijzen zijn exclusief statiegeld, maar inclusief BTW. Het statiegeld wordt (net als bij elke supermarkt) niet weergegeven op de productpagina’s, maar in plaats daarvan pas bij het uitchecken als een aparte regel weergegeven.
Mocht je nou van te voren willen weten of er statiegeld op het flesje zit, dan kun je dit terugvinden op de productpagina van het bier (bijvoorbeeld: Vedette).
 
Hoeveel zijn de verzendkosten?
De verzendkosten bij elk vol krat zijn gratis!
Bij een niet volledig gevuld krat rekenen wij een bijdrage voor de verzendkosten in rekening van EUR 8,95. Let op dat deze verzendkosten ook in rekening worden gebracht zodra je 1,5 krat besteld. De verzendkosten zijn enkel gratis bij elk vol krat!
 

Bier Customizer

Wat is de BierCustomizer?

Wij kunnen ons voorstellen dat je snel verdwaald in ons assortiment.  Soms lijkt het alsof enkel een bierkenner de nuanceverschillen tussen al die verschillende bieren kent.  Daarom hebben wij een hulpmiddel in onze site ingebouwd, de BierCustomizer. Deze gaat jou helpen met het maken van de juiste keuze. 

Voor de meeste mensen is hun eerste ervaring met “bijzonder” bier het drinken van een populair bier van bijvoorbeeld Leffe of La Chouffe. 
Uiteraard is dat dan heerlijk, maar hoe ga je vanaf daar verder? Hoe verken je de enorme bierwereld zonder er in te verdwalen? 

Het aantal bestaande bieren is enorm en het is onmogelijk om deze allemaal te gaan proeven.
Gelukkig hebben wij speciaal voor jullie alle bieren uit ons assortiment geproefd, en voor elk product enkele variabelen benoemd.  Deze variabelen hebben betrekking op de bitterheid, zoetheid, helderheid en sterkte van het bier. 

Door handig gebruik te maken van deze variabelen kunnen wij, op basis van jouw voorkeuren, advies geven over jouw ultieme bier.

Hoe werkt de BierCustomizer?
De Biercustomizer is op onze homepage te vinden, maar ook op elke productpagina van elk biertje. Je kunt eenvoudig zelf met de balkjes schuiven om jouw beste match te vinden.
Een andere mogelijkheid is dat je een bij jou bekend biertje met behulp van de zoekbalk in de BierCustomizer laadt. Op basis van de ingestelde variabelen kun je nu aanpassingen doen om meer richting het door jou gezochte bier te komen. 

Op basis van de ingestelde variabelen kun je nu aanpassingen doen om meer richting het door jou gezochte bier te komen. 

Ter voorbeeld: 
 
Je hebt Achelse Kluis - Blond geproeft, maar vindt hem net iets te zoet. In onze BierCustomizer kun je nu  variabelen van Achelse Kluis Blond inladen.
 
Mocht je jouw gekozen bier bijvoorbeeld te zoet vinden, kun je de zoetigheid naar beneden aanpassen. Op basis van deze aanpassing, adviseren wij jou een vergelijkbaar bier uit ons assortiment  die lijkt op jouw bier, maar dan minder zoet.
 
 
Klik op "Zoek je ultieme bier"  en je krijgt de overzichtspagina waarbij van boven naar beneden de bieren worden weergegeven die het meeste voldoen aan de door jou opgegeven eisen. 
 

Kortingen

Waarom zijn sommige bieren in de korting?
De bieren die in de korting zijn zijn de bieren die beperkt houdbaar zijn. Onze website houdt in de gaten wat de houdbaarheids datums zijn van de verschillende bieren zijn en wanneer sommige bieren deze houdbaarheidsdatum naderen. Bij de bieren die in de korting staan (25% of 50%) is dit dus het geval. Op de productpagina's van elk bier staat aangeven wat de houdbaarheidsdatum van dat bier is, zodat je dit eenvoudig zelf in de gaten kunt houden en niet voor verassingen komt te staan. Ook zorgen wij dat de beperkte houdbaarheid van deze bieren in de winkelmand toegelicht wordt. Zo staat achter elk bier met korting aangegeven tot wanneer deze houdbaar zijn. Bedenk je overigens goed dat de meeste speciaalbieren zelfs nadat ze de houdbaarheidsdatum zijn overschreden nog prima drinkbaar zijn.. Echter vinden wij het niet netjes om oud bier te verkopen. Je zult dus nooit bier bij ons kopen welke voorbij de houdbaarheidsdatum is. 


Waarom zijn er op dit moment geen bieren in de korting?
Indien er geen bieren (of een beperkt aantal bieren) in de korting zijn, zal dit betekenen dat er op dit moment geen bieren zijn die beperkt houdbaar zijn. 

Waarom zijn van hetzelfde bier, maar een aantal flessen in de korting en de rest van de flessen niet?
Ook dit zal betekenen dat wij maar een aantal flessen bier hebben die beperkt houdbaar zijn. Enkel deze bieren worden in de korting gezet. De overige bieren zijn nog voldoende houdbaar en worden daarom niet met korting verkocht. 

Ik heb een kortingsbon gekregen, waar kan ik deze inleveren?
Deze kun je inleveren op de uit-check pagina. Geef hier de code door die je van ons hebt ontvangen en de korting zal direct worden verwerkt.

Pakketten

Kan ik ook naast jullie standaard pakketten ook andere pakketten kopen
De bierpakketten die wij op de website hebben staan, zijn standaard bierpakketten die wij hebben zelf hebben samengesteld. Dit hebben wij gedaan om de keuze eenvoudiger te maken en je sneller kennis te laten maken met bieren die je anders niet zo snel zou kiezen, maar zeker wel de moeite waard zijn!
Uiteraard is het ook mogelijk een eigen pakket samen te stellen, dit kun je doen door gebruik te maken van de bier customizer of te navigeren door de verschillende landen, brouwerijen en types bier. Kies de bieren die je in je pakket wilt en voeg deze toe aan je pakket! Op deze manier kan iedereen zijn eigen samengestelde bierpakket samenstellen

Ik heb vorige keer een bepaald pakket besteld, maar dit keer zitten er andere bieren in
Het kan inderdaad voorkomen dat de inhoud van de pakketten verandert. Daarom is het belangrijk dat je goed kijkt naar de samenstelling van het pakket voordat je deze besteld.
Soms kan het namelijk voorkomen dat een biertje uit een pakket niet meer op voorraad is, waardoor wij genoodzaakt zijn een alternatieve keuze te maken voor een andere biertje die wij toevoegen aan het pakket. Wij zorgen er overigens wel altijd voor dat dit alternatieve bier past bij het thema van het pakket. Kortom je zult geen witbier terugvinden in een bruinbier pakket!

Waarom kan ik niet meer dan 1 pakket bestellen
Je kunt inderdaad niet 2 keer hetzelfde pakket bestellen in een bestelling. Dit is op dit moment technisch nog niet mogelijk, omdat de inhoud van het pakket elke keer kan varieren. Daarom hebben wij de website zo ingesteld dat er maximaal 1 pakket van hetzelfde type per order kan worden gekocht.
Wel is het mogelijk om verschillende pakketten te kopen in eenzelfde order. Mocht je nou meerdere pakketten tegelijk willen kopen dan kan dat op twee manieren.
  • Allereerst kun je twee keer eenzelfde bestelling via de website doen. Let hierbij wel op dat de samenstelling van het pakket bij de tweede bestelling kan afwijken van de eerste bestelling. Zo kan het voorkomen dat een biertje uit het pakket niet meer op voorraad is en wij in het tweede pakket een alternatieve keuze toevoegen aan het krat.  
  • De tweede methode is dat je even contact met ons opneemt, zodat wij dit handmatig voor je in orde kunnen maken. Je kunt contact met ons opnemen via het contact formulier.
 
Ik woon in het buitenland, kan ik dan alsnog bestellen bij jullie?
Jazeker dat kan! Rechtsboven op de website kun je kiezen voor een andere taal. Momenteel hebben wij de website in de Nederlands, Zweeds, Engels en Duits online staan. Vanuit die sites kun je het bier laten bezorgen in Nederland, Zweden, Engeland en Duitsland. Ook in andere landen van de EU kunnen wij het bier leveren, maar daar zullen afwijkende prijzen voor worden gehanteerd. Aangezien wij dit (nog) niet op onze website hebben geintegreerd, kun je hiervoor contact met ons opnemen via het contactformulier.
 

Betalen

Is betalen bij MooiBier veilig?

Jazeker! Wij doen er alles aan om uw gegevens te beschermen. Onze gehele site is beveiligd door middel van een 128 bits encryptie via een Secure Socket Layer (SSL). Dit betekent dat uw persoonsgegevens  en betaalgegevens niet door derden kunnen worden onderschept. Daarnaast gaan wij zo zorgvuldig als mogelijk om met uw gegevens. Wij verstrekken niets van uw gegevens aan derden en zullen u enkel benaderen om contact met u op te nemen over uw bestelling. Zie ook onze privacy statement voor meer informatie over hoe wij omgaag met uw gegevens.
Indien u zich uitmeld voor de nieuwsbrief zullen wij uw email adres enkel voor onze eigen nieuwsbrief gebruiken en niet gebruiken voor andere communicatiedoeleinden.

Welke betalingsmogelijkheden bestaan er op jullie site?
Om zeker te zijn dat iedereen bier kan kopen bieden wij de volgende methoden aan om je bier af te rekenen:

  • iDEAL
  • MisterCash
  • Bancontact
  • Giropay
  • Mastercard (€ 1,50 Transactiekosten)
  • Maestro (€ 1,50 Transactiekosten)
  • Visa (€ 1,50 Transactiekosten)
  • PayPal (€ 1,50 Transactiekosten)
Let op dat bij de laatste vier betaalmethoden transactiekosten van € 1,50 in rekening worden gebracht.

Is het ook mogelijk om achteraf te betalen?
Dit is helaas niet mogelijk. De reden hiervoor is dat wij ons hele verkoop proces hebben opgezet om elke bestelling zo snel als mogelijk uit te leveren naar de klant. Zodra wij moeten wachten totdat betalingen binnen zijn wordt dit proces vertraagd.
 

Bezorgen

Hoe worden de kratten bier verstuurd?
De reis vanaf onze locatie naar jouw thuis is helaas een behoorlijk ruwe rit, waardoor wij het bier extra stevig en veilig hebben verpakt. Wij maken gebruik van speciale dozen waar het bier in aparte vakken zit en tegelijk wordt vastgezet. Op deze manier komt 99,3% van al onze bestellingen veilig aan, zonder gebroken glas.
 
Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling wordt bezorgd?
Meestal is dit binnen 1-2 werkdagen.
Zodra je een bestelling hebt gedaan op de website zullen wij het pakket binnen 24 uur versturen. Indien je in de ochtend heeft besteld zal dit zelfs nog dezelfde dag worden verstuurd. Nadat het pakket is verstuurd ontvang je van ons een Track en Trace code waarmee je de bestelling kunt volgen. Op zondagen en feestdagen wordt er niets afgeleverd, waardoor de levertijd een dag vertraagd kan raken.
Buiten Nederland zal het proces in principe hetzelfde verlopen, al zal de levertijd natuurlijk iets langer gaan duren. Aangezien dit per land behoorlijk verschilt verwijzen wij hiervoor naar de track en trace code die je ontvangt nadat wij het pakket hebben verstuurd.

Hoe weet ik of mijn bestelling al is verzonden?
Zodra een bestelling is verzonden krijg je direct een e-mail van onze vervoerder dat uw bestelling onderweg is. In deze e-mail vind je ook een Track & Trace code waarmee je de bestelling kunt volgen tot aan de deur.

Op welke dagen en tijden wordt het krat bezorgd?
Het bier zal meestal 1-2 dagen na de bestelling bij u thuis worden aangeboden. DPD levert de pakketten af op werkdagen tussen 8:00 en 19:00.

Wat gebeurt er met mijn krat als ik niet thuis ben?
Mocht u nou niet aanwezig zijn dan zal de bezorger proberen het bier bij de buren af te leveren, zodat je alsnog snel van het bier kunt genieten. Mochten nou ook de buren niet thuis zijn, laat DPD je dit weten en wordt het pakket afgeleverd bij een DPD Pickup parcelshop bij jou in de buurt.
Je kunt vervolgens een afspraak maken met DPD om het nogmaals af te leveren. Hiervoor kun je terecht op de site van DPD.

Schade & Annuleren

Mijn bestelling is beschadigd. Wat nu?
Het vervoer van flessen bier brengt altijd een risico met zich mee. Mocht er tijdens het transport iets kapot zijn gegaan, dan zorgen wij ervoor dat je, indien voorradig, zo snel als mogelijk nieuw bier krijgt toegestuurd. Mocht het bier dat u besteld had niet meer voorradig te zijn, dan kun je wachten tot het bier weer op voorraad is, een ander product kiezen, of een deel van het aankoopbedrag retour krijgen.

Mocht het zo zijn dat je bestelling beschadigd is aangekomen, heeft DPD hier waarschijnlijk ook naar naar ons al een melding over gemaakt. Neem dan contact met ons op via de telefoon of het contactformulier en dan gaan we zorgen dat we snel tot een oplossing komen!  

Ik heb zojuist besteld, maar wil toch annuleren. Kan dit?
Natuurlijk is dit mogelijk! Het is echter wel verstandig dat je zo snel als mogelijk contact met ons opneemt, want wij proberen elke order direct te versturen.

Hoe lang is mijn bedenk termijn?
Je hebt het recht om de ontvangen goederen binnen 14 kalenderdagen na ontvangst te retourneren aan MooiBier.nl zonder opgave van reden. Je kunt alleen onaangebroken flessen retourneren aan MooiBier.nl. Het retourneren van bier is voor uw eigen risico. Mochten er flessen beschadigen of zoekraken bij het retourneren dan zijn de eventuele extra kosten voor u en niet voor MooiBier.nl. Zorg er dus altijd voor dat je een verzendbewijs ontvangt van de geretourneerde goederen. Het aankoopbedrag van het bier dat je retourneert wordt, zodra wij het krat in goede toestand hebben ontvangen, teruggestort op je bankrekening.
Mocht je binnen dit termijn de bestelling willen annuleren, neem dan contact met ons op via de telefoon of het contract formulier!

Ik ben niet tevreden over jullie dienst. Kan ik dan mijn geld terugkrijgen?
Als u niet tevreden bent over onze diensten kunt u onder bepaalde voorwaarden uw geld terugkrijgen. Wij streven ernaar om elke klant met 100% tevredenheid te kunnen helpen. Mocht dit bij u dus niet gelukt zijn, horen wij dit graag van u zodat wij kunnen proberen dit alsnog te realiseren. Mocht dit alsnog niet kukken zullen wij onder bepaalde voorwaarden het aankoopbedrag aan u retourneren.
 

Overig

Kan ik mijn lege flessen retourneren bij jullie
Het is helaas niet mogelijk om de lege flessen voor het statiegeld te retourneren naar ons. Dit omdat het versturen van lege flessen duurder zou zijn dan het statiegeld oplevert. Echter zijn de meeste statiegeld flessen gewoon in te leveren bij de supermarkt of een slijterij en kun je daar je statiegeld terug ontvangen.
 
Let wel op dat niet alle bieren statiegeld hebben. Sommige flessen kunnen gewoon in de glasbak worden gegooid. Wil je weten hoeveel statiegeld je voor het bier hebt betaald? Dit kun je terugzien op de productpagina van de bieren (bijvoorbeeld: Vedette).
 
Ik ben op zoek naar een bepaald bier, maar kan deze niet vinden op jullie site
Vaak kunnen wij alsnog aan dit bier komen, maar zal het wel even duren voordat wij deze te pakken hebben. Stuur ons een bericht via het contactformulier en dan zullen wij gaan kijken of we aan dit bier kunnen komen!

Kan ik bierglazen van mijn favoriete merk bij jullie bestellen?
Op dit moment is het nog niet mogelijk om glazen via onze site te bestellen, maar wij kunnen natuurlijk wel aan de meeste bierglazen komen. Mocht je dus interesse hebben in een bierglas laat het ons dan weten via het contactformulier. Meld hierbij de brouwerij en het aantal glazen dat je nodig hebt en dan gaan wij proberen deze te pakken te krijgen!

Ik ben nog geen 18. Kan ik bier bij jullie bestellen?
De NIX18-campagne is een initiatief van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en een groot aantal partners (Koninklijke Horeca Nederland, KWF kankerbestrijding, Longfonds, Trimbos-instituut, NOC*NSF, supermarkten verenigd in het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel, GGD Nederland, GGD’en, Thuiswinkel.org, de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit en de ministeries van Veiligheid en Justitie en Algemene Zaken). Doel van de campagne is het versterken van de sociale norm ‘niet drinken en roken tot je 18e‘. De campagne richt zich op de hele samenleving, meer in het bijzonder de omgeving van jongeren. Iedereen zou het normaal moeten gaan vinden als jongeren voor hun 18e niet roken of drinken. Wij verkopen dus geen producten aan mensen onder de 18 jaar. Niet voor eigen gebruik, maar ook niet als je het cadeau wilt doen aan iemand die wel ouder dan 18 jaar is. Wij sluiten ons daarmee aan bij “Niet Roken - Niet Drinken NIX18”.

Hoe lang duurt het voordat ik een antwoord op mijn vraag krijg?
Zodra je ons belt of contact met ons opneemt via het contactformulier proberen wij binnen een uur te reageren. Ook in de weekenden proberen wij alle vragen die wij binnen krijgen zo snel als mogelijk te beantwoorden. Stuur ons dus gerust een bericht zodra iets onduidelijk is, dan komen wij zo snel als mogelijk bij je terug met een antwoord!

Contact met MooiBier.nl

Mocht je vragen hebben, kun je op onderstaande manieren contact met ons opnemen. Wij zullen proberen je vraag zo snel en goed als mogelijk te beantwoorden!
 

  - Email

info@mooibier.nl 


   - Telefoon

085 - 0160116 

Bereikbaar op werkdagen 
tussen 9:00 – 17:00